NASZA FLOTA – STATKI ŻEGLUGI MAZURSKIEJ

Poznaj jednostki, które każdego dnia zabierają pasażerów w niezapomniane rejsy po mazurskich jeziorach.
Każdy z naszych statków ma swoją historię i charakter – a nad bezpieczeństwem i komfortem podróży czuwają doświadczeni kapitanowie wraz z załogą.

m/s BEŁDANY
  • Typ: SPJD (SJD-190)Rok budowy: 1965, Tczewska Stocznia RzecznaDługość: 33,56 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 0,95 mSilnik: wysokoprężny, 195 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Zenon Gromysz
  • m/s DARGIN
  • Typ: SP 150Rok budowy: 1961, Gdańska Stocznia RzecznaDługość: 29,00 m | Szerokość: 5,40 m | Zanurzenie: 0,75 mSilnik: wysokoprężny, 177 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Radosław Szymański
  • m/s ROŚ
  • Typ: SPJD (SJD-190)Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia RzecznaDługość: 33,57 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 0,88 mSilnik: wysokoprężny, 190 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Waldemar Szymanek
  • m/s ŚNIARDWY
  • Typ: SPJD (SJD-190)Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia RzecznaDługość: 34,05 m | Szerokość: 6,07 m | Zanurzenie: 0,94 mSilnik: wysokoprężny, 230 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Kamil Lachowicz
  • m/s DERKACZ
  • Typ: SP 45Rok budowy: 1965, Warszawska Stocznia RzecznaDługość: 15,10 m | Szerokość: 3,20 m | Zanurzenie: 0,68 mSilnik: wysokoprężny, 95 KMLiczba pasażerów: 15 pasażerów
  • m/s TAŁTY
  • Typ: SPJD (SJD-190)Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia RzecznaDługość: 33,60 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 1,10 mSilnik: wysokoprężny, 230 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Jan Magura
  • m/s WIGRY
  • Typ: SPJD (SJD-190) – pierwszy z seriiRok budowy: 1964, Tczewska Stocznia RzecznaDługość: 33,56 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 1,01 mSilnik: wysokoprężny, 190 KMLiczba pasażerów: 140 pasażerówKapitan: Zenon Sobczak
  • m/s KISAJNO
  • Typ: PP 60 – (pierwotnie zestaw: pchacz + barka pasażerska z rozsuwanym dachem)Rok budowy: 1992, Stocznia Remontowa Żeglugi Mazurskiej w GiżyckuDługość: 24,26 m | Szerokość: 4,90 m | Zanurzenie: 0,82 mSilnik: wysokoprężny, 121 KMLiczba pasażerów: 75 pasażerów
  • m/s NIEGOCIN
  • Typ: HM 300 (pierwotnie holownik)Rok budowy: 1957, Głogowska Stocznia RzecznaDługość: 22,22 m | Szerokość: 5,44 m | Zanurzenie: 0,68 mSilnik: wysokoprężny, 121 KMLiczba pasażerów: 66 pasażerówKapitan: Jarosław Węgrzyn
  • m/s MAMRY
  • Typ: HR 150 (pierwotnie holownik)Rok budowy: 1963, Krakowska Stocznia RzecznaDługość: 21,00 m | Szerokość: 5,20 m | Zanurzenie: 0,72 mSilnik: wysokoprężny, 95 KMLiczba pasażerów: 70 pasażerówKapitan: Michał Karpowicz
  • m/s KORMORAN
  • Typ: SP 45Rok budowy: 1969, Warszawska Stocznia RzecznaDługość: 15,10 m | Szerokość: 3,10 m | Zanurzenie: 0,75 mSilnik: wysokoprężny, 75 KMLiczba pasażerów: 15 pasażerówKapitan: Jerzy Urban
  • Nasza flota – Statki Żeglugi Mazurskiej

    Poznaj jednostki, które każdego dnia zabierają pasażerów w niezapomniane rejsy po mazurskich jeziorach. Każdy z naszych statków ma swoją historię i charakter – a nad bezpieczeństwem i komfortem podróży czuwają doświadczeni kapitanowie wraz z załogą.

    STATEK BEŁDANY

    Typ: SPJD (SJD-190)
    Rok budowy: 1965, Tczewska Stocznia Rzeczna
    Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 0,95 m
    Silnik: wysokoprężny, 195 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    Kapitan: Zenon Gromysz

    STATEK DARGIN

    Typ: SP 150
    Rok budowy: 1961, Gdańska Stocznia Rzeczna
    Długość: 29,00 m | Szerokość: 5,40 m | Zanurzenie: 0,75 m
    Silnik: wysokoprężny, 177 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    W latach 1961–2012 znany jako m/s Odylia
    Kapitan: Radosław Szymański

    STATEK ROŚ

    Typ: SPJD (SJD-190)
    Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
    Długość: 33,57 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 0,88 m
    Silnik: wysokoprężny, 190 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    W latach 1968–2008 pływał jako m/s Wojciech Kętrzyński
    Kapitan: Waldemar Szymanek

    STATEK ŚNIARDWY

    Typ: SPJD (SJD-190)
    Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
    Długość: 34,05 m | Szerokość: 6,07 m | Zanurzenie: 0,94 m
    Silnik: wysokoprężny, 230 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    Kapitan: Kamil Lachowicz

    STATEK DERKACZ

    Typ: SP 45
    Rok budowy: 1965, Warszawska Stocznia Rzeczna
    Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,20 m | Zanurzenie: 0,68 m
    Silnik: wysokoprężny, 95 KM
    Liczba pasażerów: 15 pasażerów

    STATEK TAŁTY

    Typ: SPJD (SJD-190)
    Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
    Długość: 33,60 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 1,10 m
    Silnik: wysokoprężny, 230 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    Kapitan: Jan Magura

    STATEK WIGRY

    Typ: SPJD (SJD-190) – pierwszy z serii
    Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
    Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 1,01 m
    Silnik: wysokoprężny, 190 KM
    Liczba pasażerów: 140 pasażerów
    Kapitan: Zenon Sobczak

    STATEK KISAJNO

    Typ: PP 60 (pierwotnie zestaw: pchacz + barka pasażerska z rozsuwanym dachem)
    Rok budowy: 1992, Stocznia Remontowa Żeglugi Mazurskiej w Giżycku
    Długość: 24,26 m | Szerokość: 4,90 m | Zanurzenie: 0,82 m
    Silnik: wysokoprężny, 121 KM
    W latach 1992–2012 znany jako Łuczany
    Liczba pasażerów: 75 pasażerów

    STATEK NIEGOCIN

    Typ: HM 300 (pierwotnie holownik
    Rok budowy: 1957, Głogowska Stocznia Rzeczna
    Wcześniejsze nazwy: Frombork (1957–1959), Bzura (1959–2006)
    Przebudowany na statek pasażerski w latach 2006–2008 w Giżycku
    Długość: 22,22 m | Szerokość: 5,44 m | Zanurzenie: 0,68 m
    Silnik: wysokoprężny, 121 KM
    Liczba pasażerów: 66 pasażerów
    Kapitan: Jarosław Węgrzyn

    STATEK MAMRY

    Typ: HR 150 (pierwotnie holownik)
    Rok budowy: 1963, Krakowska Stocznia Rzeczna
    W służbie jako jednostka robocza do 1990 r., później przebudowany i zakupiony przez Żeglugę Mazurską w 2019 r.
    Długość: 21,00 m | Szerokość: 5,20 m | Wysokość: 3,70 m | Zanurzenie: 0,72 m
    Silnik: wysokoprężny, 95 KM
    Liczba pasażerów: 70 pasażerów
    Kapitan: Michał Karpowicz

    STATEK KOMORAN

    Typ: SP 45
    Rok budowy: 1969, Warszawska Stocznia Rzeczna
    Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,10 m | Zanurzenie: 0,75 m
    Silnik: wysokoprężny 75KM
    Liczba pasażerów: 15 pasażerów
    Kapitan: Jerzy Urban

    Scroll to Top